Mirosława Gromacka
- Strona główna
- -KMO
- -KMO
- -KMO
- Nauczyciele
- -KMO
- Mirosława Gromacka
- Trochę o mnie ...
- Szkolne Koło Czytelnicze
- Szkolne Koło Ornitologiczne
- KMO Odkrywca Ja i Ty
- SKE
- Klocki LEGO
- Matematyka jest OK!
- Świetlica Szkolna - zajęcia edukacyjne
- Projekt edukacyjny Z małej szkoły w wielki świat
- Uniwersytet Nowoczesnego Obywatela
- Program edukacyjny Scrabble w szkole
- Projekt edukacyjny Gramy w piktogramy
- Program edukacyjny Zielone gry
- Kreatywnie i Twórczo nowy wymiar edukacji w Biesalu
- Szalony Krasnolud po godzinach
Projekt edukacyjny Gramy w piktogramy
Projekt "Gramy w piktogramy"
Pakiet Gramy w piktogramy to zestaw pomocy, którego celem jest rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.
Główny nacisk położony jest na umiejętności prowadzenia rozumowania, argumentowania, opracowania i wyjaśnienia strategii rozwiązania zadania lub problemu, wykorzystania i tworzenia informacji oraz dobierania modelu matematycznego do treści zadania. Użyte w pakiecie piktogramy stanowią element pośredni między obiektami rzeczywistymi a zapisem symbolicznym, który w matematyce odgrywa ważną rolę i często stanowi trudność w uczeniu się tego przedmiotu.
Pakiet został opracowany dla trzech poziomów edukacyjnych: klasy I-III szkoły podstawowej klasy IV- VI szkoły podstawowej gimnazjum
W skład pakietu dla każdego poziomu wchodzą:
zestawy pomocy dla uczniów i dla nauczycieli umożliwiające stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających konstruowaniu wiedzy przez uczniów poprzez inspirowanie ich aktywności oraz uczenie się we współpracy,
przewodniki dla nauczycieli wyjaśniające w świetle najnowszych badań psychologiczne mechanizmy uczenia się, na których oparta jest filozofia pakietu, przedstawiające sposoby wykorzystania pakietu Gramy w piktogramy, szczegółowo opisujące jego części składowe oraz efekty jego stosowania,
scenariusze zajęć z wykorzystaniem zestawu pomocy zawierające opisy efektywnych i atrakcyjnych zajęć pobudzających kreatywność uczniów oraz wykorzystujących ich naturalną ciekawość i aktywność,
karty pracy będące jednostronicowymi, powiązanymi tematycznie ze scenariuszami zestawami zadań o zróżnicowanym poziomie trudności do indywidualizacji pracy uczniów.
Wersja elektroniczna pakietu zawiera komplet materiałów do pobrania – publikacje oraz elementy zestawów pomocy: komplety piktogramów (do wydrukowania), gry planszowe (do wydrukowania), gry komputerowe (do pobrania), prezentacje do niektórych scenariuszy oraz materiały (do wydrukowania i wycięcia) potrzebne do prowadzenia zajęć: wagi, siatki brył,bączki do gier, domino obrazkowe.
Mogą Państwo również pobrać program graficzny Piktografik do tworzenia własnych piktogramów oraz wzory stempli do samodzielnego wykonania. O tym, jak poradzić sobie z przygotowaniem niemożliwych do pobrania i wydrukowania elementów zestawów pomocy (tabliczek suchościeralnych, kostek, pionków, żetonów i bączków do gier, stempli oraz planszy kalendarza) przeczytają Państwo w scenariuszu: ZRÓBMY TO RAZEM .
Nauczycielom, którzy chcą przygotować się do pracy z pakietem proponujemy udział w kursie e-learningowym.
Pakiet powstał w ramach projektu Piktografia – Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Projekty innowacyjne.